fbpx

CREADORES
Noves referents de la creació inclusiva

 

Dia: 26 de maig
Hora: 11:00h
Preu: Gratuït amb inscripció prèvia
Idioma: Castellà
Durada: 2h
A través de: Zoom (online)
Inscripcions: A través del següent enllaç.

 

Sinopsis:

Aquest jornada comptarà amb la presencia de quatre creadores (directores, actrius, coreògrafes) d’àmbit nacional que a través de la seva experiència i recorregut professional, proporcionaran recursos, resoldran dubtes i, de ben segur, trencaran estigmes entorn al treball artístic des de la discapacitat o que inclou a persones amb discapacitat.

L’objectiu d’aquesta jornada és continuar creant un teixit de creadores que treballin les arts escèniques inclusives, així com, estimular a altres creadores a treballar sota el paradigma que es redefineix quan s’inclou la diversitat per tal de trencar estigmes, resoldre dubtes i inquietuds i compartir experiències.

Al panell participen: L’actriu i creadora Àngela Ibáñez, l’actor i director de cinema i teatre Telmo Irureta, l’intèrpret i coreògraf a Dansa Mobile Arturo Parrilla García-Pelayo i la dramaturga i directora de teatre Chela de Ferrari.

Mesures d’accessibilitat: La sessió comptarà amb subtitulació i interpretació de llengua de signes. Cal indicar la mesura que utilitzareu al formulari d’inscripció.

 

Telmo Irureta

Aquest actor basc, diplomat en magisteri i llicenciat en Pedagogia, va decidir matricular-se al Taller d’Arts Escèniques de Sant Sebastià i tres anys d’estudis interpretatius van ser suficients per adonar-se que allò era al que es volia dedicar. Enamorat del teatre, ha format part en múltiples projectes escènics entre els quals destaquen el monòleg “Toquecito minus” i l’obra “Striptease”. Ha escrit i dirigit diversos curtmetratges, protagonitzats films d’altres directors i encarnat a Gorka de “La que se avecina” (personatge episòdic). Avui dia està treballant en el muntatge d’una pel·lícula sobre la seva vida.

Chela de Ferrari

Nascuda al Perú en 1956, és directora i productora de teatre i cinema. L’any 2003 va fundar a Lima el ‘Teatro La Plaza’, una associació cultural que avui dia ha produït més de 100 obres de teatre, tant peruanes com textos clàssics muntats sota una mirada contemporània. Des de 2013 impulsa ‘Sala de parto’, un programa que estimula la creació de dramatúrgia peruana per part de noves veus. En 2019 s’endinsa a l’audiovisual, creant ‘La Plaza media, una àrea en l’associació dedicada al desenvolupament de cinema i projectes transmèdia. A més de ser part de l’equip de producció de “El canto de las mariposas”, avui dia es troba en fase d’edició del llargmetratge documental “Becoming Hamlet”, codirigit amb Mathew Orzel, la seva òpera prima.

Arturo Parrilla García-Pelayo

Intèrpret, creador i docent a la companyia sevillana de dansa inclusiva ‘Danza Mobile’ de la que en forma part des del 2009 i a través de la qual ha participat com a part de l’elenc en diversos espectacles, així com de l’equip docent de ‘La escuela de Artes de Danza Mobile’ com a professor del taller de teatre.

Vinculat a la dansa contemporània des de la perspectiva de l’actor i interessat per la ruptura dels límits entre disciplines escèniques, l’any 2014 crea per la companyia la peça breu “IDEM”, i des d’aleshores ha dirigit i coreografiat quatre dels seus espectacles. En aquests dotze anys de projecte compartit amb Danza Mobile, l’Arturo ha pogut aprendre dels seus companys, la majoria amb diversitat intel·lectual, a trobar la manera en la qual vol habitar l’espai escènic.

Ángela Ibáñez

Des de formar part del grup de teatre amateur “SELASABALLT” de la Asociación de Padres y Amigos del Sordo de Madrid (A.S.P.A.S.) l’any 2000 fins a acabar actuant al Centro Dramàtrico Nacional i al Matadero de Madrid, l’Àngela Ibáñez a crescut com a actriu i guionista de teatre i creadora audiovisual a través de múltiples projectes en els quals ha format part i pels que ha estat premiada en diverses ocasions. En destaquen el seu paper a l’espectacle ‘Cáscaras Vacías’ escrita i dirigida per Magda Labarga i Laila Ripoll i programada al Centro Dramático Nacional dins el festival ‘Una Mirada diferente’, la seva participació en ‘El grito de la tortuga’ escrita i dirigida per Iker Azkoitia i programada al Teatro Lara de Madrid, així com el seu paper en l’obra TRIBUS de Nina Raine dirigida per Julián Fuentes i dins de ‘Madre coraje y sus hijos’ de Bertold Brecht dirigida per Ernesto Caballero; ambdues programades al CDN.

Paral·lelament ha obtingut el ‘Diplôme d’Université art du espectacle visual en langue des signes’ per la universitat de Jean Jaurès de Toulouse i ha escrit i dirigit el curtmetratge “Despertar” que fou seleccionat en diversos festivals, entre els quals destaca el Festival Clin d’Oeil (Reim, Francia) en el que va estar nominat a millor curtmetratge, millor direcció, millor muntatge i millor actriu protagonista.